
Ochrana proti „falešným slevám“ dnes a zítra: Jak se bránit, jaké hrozí sankce a co přináší schválená novela zákona o ochraně spotřebitele?
Blíží se konec listopadu a elektronická zařízení snad každého člověka jsou zahlcena návalem reklamních sdělení o každoročních slevách při příležitosti Černého pátku, z anglického spojení „Black Friday“, což je označení pro pátek následující po americkém svátku Díkůvzdání.
Letos Černý pátek připadá na 25. listopadu, ale v Čechách se již tradičně objevují nabídky zlevněného zboží s týdenním předstihem. Ačkoli dokáží slibované „až 70% slevy“ bezesporu přilákat pozornost, ne vždy jsou prodejci tak poctiví, jak bychom si přestavovali. Často se totiž jedná pouze o fiktivně „nafouklé“ slevy, které se ve skutečnosti téměř neliší od běžných cen nabízeného zboží.